Pozycjonowanie stron internetowych to proces związany z witryną www. Są to celowe działania, które mają na celu podnieść pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki Google. Ta — wyświetlając odpowiedzi, tworzy ranking na podstawie ok. dwustu czynników. Na samym szczycie znajdują się te strony, które są najlepiej zdaniem Google uzupełnione i skonfigurowane. Pozycjonowanie jest zatem odpowiednim dostosowaniem witryny do wyszukiwarki Google, aby wyszukiwarka wyświetlała nasza witrynę na pierwszych pozycjach. Celem pozycjonowania jest wysoka pozycja w rankingu oraz uzyskanie wielu korzyści, jakie płyną z tego faktu (przedstawiamy je w następnym akapicie).
Pozycjonowanie strony internetowej składa się z dwóch elementów — działań on site i off site. Są to działania na stornie internetowej oraz poza nią. Działaniami on site jest optymalizacja strony czyli konfiguracja strony tak, aby sama witryna była zgodna z zaleceniami Google oraz wartościowa pod kątem rankingu. Działania off site to z kolei działania poza stroną internetową, które również mają wspomóc jej pozycjonowanie. Sam proces pozycjonowania stron www jest procesem długotrwałym i regularnym. Pierwsze rezultaty najczęściej widać po ok. kilku tygodniach, a wypozycjonowanie witryny zająć może od kilku miesięcy nawet do roku czasu. Długość pozycjonowania zależy od nakładów finansowych, stanu witryny, celu czy konkurencji w danej kategorii. Pozycjonować można każdy typ witryny niezależnie od tematyki, wielkości czy technologii, w jakiej została wykonana. Pozycjonowaniem można zajmować się też samodzielnie lub zlecać je agencji seo.
Czym jest SEO?
SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Podejmowane działania opierają się na pozyskiwaniu wartościowego ruchu i zwiększaniu widoczności serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje również działania SEO. Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu podejmowanie działań mających na celu poprawę widoczności witryny w wyszukiwarkach. Dobór odpowiednich słów kluczowych, techniczna optymalizacja strony, budowanie profilu linków i content marketing.
Jakie są korzyści pozycjonowania stron internetowych?
Zdecydowana większość internautów poszukujących informacji korzysta z wyszukiwarek. Najpopularniejszą z nich jest Google. Większość użytkowników sceptycznie podchodzi do reklam zwracając głównie uwagę na pierwszych 10 wyników w Google. Dlatego tak ważne jest podjęcie działań mających na celu poprawę pozycji strony.
Najważniejsze korzyści związane z pozycjonowaniem stron internetowych:
- Nieograniczona przestrzeń reklamowa. Prawie każdy korzysta obecnie z Internetu, zarówno młodzi jak i ludzie starsi. Przeglądamy strony przy pomocy komputerów stacjonarnych, laptopów i obecnie smartfonów. Zanim jednak dotrzemy do interesującej nas strony najprowadopodobniej poszukamy jej w Google. Dzięki widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania witryna ma szansę tam się pojawic.
- Długoterminowe efekty. Chociaż profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej w sieci wymaga czasu, w zdecydowanej większości przypadków osiągnięte rezultaty są długotrwałe.
- Zwiększenie rozpoznawalności i zaufania do marki. Im częściej dana witryna pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie może wzbudzić. Pozycjonowanie stron internetowych to zatem świetny sposób na skuteczne budowanie rozpoznawalności marki wśród klientów.
- Stosunkowo niskie koszty dotarcia do potencjalnego klienta. W porównaniu z kosztami, z którymi wiąże się jakikolwiek inny rodzaj marketingu, reklama w wyszukiwarce Google poprzez pozycjonowanie generuje relatywnie niskie koszty dotarcia do klienta. Jednocześnie jest to reklama, która dociera do użytkowników już zainteresowanych Państwa ofertą biznesową, przecież sami wpisali zapytanie prowadzące d wyświetlenia Państwa witryny.
Co jest najważniejsze z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych?
- Badanie fraz kluczowych
- Tworzenie wartościowych treści
- Tworzenie naturalnego profilu linków
- Optymalizacja strony pod wyszukiwarki