System reklamowy Linkedin daje nieograniczone szanse na przygotowywanie i umieszczanie w Internecie reklam przeznaczonych dla każdej branży funkcjonującej na rynku. Sektor B2B do dzisiaj nie natrafił na równie optymalne narzędzie pracy. Zapoznaj się z formatami reklamowymi, które na trwałe mogą zmienić oblicze Twojej firmy. Reklama na linkedin to świetlana przyszłość dla każdego przedsiębiorcy!
Reklama na linkedin – dlaczego właśnie tam?
Tutaj nie tylko buduje się markę osobistą od absolutnych podstaw, wraz z przeprowadzaniem dalszych kampanii rekrutacyjnych. Dla łatwiejszego poruszania się w systemie działania w celach promocyjnych dzielimy na:
- budujące świadomość naszej marki – określanie targetu, szukanie sposobów na dotarcie
- szukanie zainteresowania ofertą – współpraca z witrynami, zwiększenie ruchu na stronie, przygotowywanie reklam, wchodzenie w różne interakcje między witrynami, przygotowywanie materiału video wraz z promocją
- konwersję – tworzenie bazy klientów, budowanie formularza kontaktowego, zwiększanie liczby zakupów oraz rejestracji, przedstawianie ofert pracy dla kandydatów
Reklama na linkedin – jakie ma odmiany?
Kreowana reklama na linkedin może przybierać różne formy, dzięki czemu możliwe są szerokie i rozbudowane działania kreatywne, nie zawsze tak łatwo dostępne w innych systemach reklamowych. Należy wyróżnić typy prezentacji w formie:
- tekstu (najprostsze, choć też słabo widoczne rozwiązanie)
- pojedynczej lub zespołowej grafiki (łatwe podkreślenie wymiaru historii usługi lub produktu)
- wideo
- Spotlight – efektu dynamiki
- wiadomości sponsorowanej
- osobistego formularza
- propozycji pracy
Reklama na linkedin – tekst
Do dyspozycji pozostaje jedynie 25 znaków nagłówkowych oraz 75 znaków na opis reklamowy z CTA. Niewielka grafika dopełnia całości formy.
Reklama w formie grafiki
Przynależy do kanału info. Reklama na linkedin może prezentować się w formie jednego lub kilku zdjęć. We wstępie możemy stworzyć treść na 600 znaków.
Reklama w formie wideo
Najbardziej chwalona i polecana forma w temacie reklama na linkedin. Można promować w ten sposób materiały dodawane wcześniej lub wczytywać także nowe za pomocą operowania menedżerem kampanii. Opis – również do 600 znaków. Liczne propozycje wezwań do działania, można aplikować, pobierać, wyświetlać wyceny, rejestrować, subskrybować oraz prosić o wersje próbne – pełen wybór opcji. Jeśli chcemy dodatkowo umieścić napisy – musimy zaopatrzyć się w format SRT.
Reklama Spotlight
Może wykorzystać dane z profili osobistych. Zdjęcie profilowe wraz z danymi osobowymi daje dobitny, osobisty przekaz. Świetne rozwiązanie dla kampanii zasięgowych, gdzie ważne jest kierowanie ruchu na daną stronę, a także przy promowaniu propozycji zawodowych.
Reklama sponsorowana INMAIL
Jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do potencjalnego odbiorcy, niestety często traktowana jak zwykły SPAM. Możemy mówić o sukcesie, gdy trafi do właściwej osoby, gdy oferta pokrywa się z jego zainteresowaniami. Wielkim ułatwieniem jest tutaj możliwość korzystania z szablonu baneru reklamowego.