“Fraza kluczowa to tylko dwa słowa najbardziej związane z działalnością, którą prowadzimy” – zwykli mawiać przedsiębiorcy, którzy nie znają zasad panujących w środowisku SEO. Być może w 2000 roku, gdy Internet stopniowo zadomowił się w prywatnych domach i firmach na całym świecie – teoria ta mogła być wystarczająca, by określić sens pozycjonowania. Dziś świadczy o sporej ignorancji. Dobór słów kluczowych dla danego produktu lub usługi często wiąże się z wielogodzinnymi naradami i testami próbnymi specjalistów odpowiedzialnych za SEO. Wszystko przez to, że namnożyła się konkurencyjność ofert w sieci. Ile stron komercyjnych można wypozycjonować pod prostą frazę, typu “suknie ślubne” czy “telefony komórkowe”? Zmieniające się algorytmy, a także konkurencyjność ofert sprawiły, że proces dobierania słów kluczowych stał się trudniejszy i bardziej rozbudowany. Na szczęście, łatwo jest je opracować dzięki specjalnym narzędziom. Znajdziecie je również w Google!

Słowa kluczowe – wczuj się w potrzeby odbiorców

Aby efektywnie dobrać i połączyć ze sobą frazy kluczowe pod pozycjonowanie, trzeba pamiętać o tym, że:

  • fraza kluczowa powinna zawierać najpopularniejsze i najważniejsze słowa, które w pasek wyszukiwarki wpisuje nasz potencjalny klient
  • w poszukiwaniu haseł kluczowych nie warto za bardzo “odlatywać”, ponieważ liczy się najprostsze z możliwych rozwiązań, zawsze należy myśleć o tym, co my, jako klienci wpisalibyśmy w pasku w pierwszej kolejności
  • rezygnujemy ze słów zbyt enigmatycznych i tych, które w żaden sposób nie określają naszej oferty
  • dobrze będzie zadbać o to, aby w każdej frazie kluczowej znalazła się nazwa naszej firmy, tym bardziej, jeśli jest krótka, dźwięczna i łatwo zapada w pamięć
  • nie warto bać się fraz z długim ogonem, potrafią świetnie podbić pozycję w wyszukiwarce
  • frazy kluczowe z błędami gramatycznymi lub literówkami także mogą spełnić swoje zadanie, wielu Internautów pisze z błędami, czasami nieświadomie, czasami z pośpiechu, można to przebić na “dobrą monetę” dla naszej marki
  • frazy mogą mieć formę zdań pytających, co obecnie jest bardzo popularną metodą

Słowa kluczowe – jak znaleźć właściwe narzędzie do ich tworzenia?

Świetnym narzędziem do formułowania fraz kluczowych jest planner Google. Daje skuteczne podpowiedzi w kwestii dobierania fraz, a także przewiduje liczbę i skalę reakcji na prowadzoną kampanię. Korzystanie z plannera Google jest absolutnie darmowe, aby mieć do niego dostęp, należy być właścicielem konta w Google – i to wszystko! Aktywnie wykorzystywane konto pozwoli nam na umiejętne poszukiwanie propozycji nowych słów kluczowych, a także grup reklamowych. W specyficznej wyszukiwarce umieszczamy więc słowo, które najtrafniej opisuje typ naszej działalności lub zjawiska, które chcemy w sieci udostępnić innym. Panner pokaże nam całą listę haseł, które będą pasowały do naszej propozycji.

Słowa kluczowe – jak radzić sobie z konkurencyjnością na rynku?

Duża konkurencyjność produktów i usług na rynku spędza sen z oczu wielu przedsiębiorcom. Im prostsza kompozycja fraz kluczowych – tym trudniej się pozycjonuje, o czym wspominaliśmy już na początku. Planner sugeruje więc dodatkowe, poboczne hasła kluczowe, z których można skorzystać. Wybór jest tak duży, że z pewnością mało kto będzie narzekał. Bez specjalnie opracowanej strategii marketingowej wraz z dobieraniem słów kluczowych nie ma mowy o pełnym sukcesie w wynikach wyszukiwań. Mnogość słów kluczowych w znacznym stopniu wpłynęła także na pracę copywriterów, od których bardziej, niż kiedykolwiek wymaga się większej skrupulatności i dokładności w operowaniu frazami na dane tematy. Do typowych haseł kluczowych dochodzą jeszcze nagłówki, wypunktowania oraz restrykcje nakazujące określoną ilość powtórzeń w wybranym i wskazanym miejscu w tekście. Może i przez to copywriterzy w wielu przypadkach tracą spontaniczność w działaniu, a z drugiej strony, zmieniające się wymogi w operowaniu słowami kluczowymi sprawiły, że ich pracę bardziej się docenia, także pod kątem finansowym.